Sales Terms.

 

VERKOOPVOORWAARDEN

 

Het doel van deze algemene verkoopvoorwaarden is om de rechten en verplichtingen van PANACHE en haar klanten te definiëren. Alleen de specifieke voorwaarden vermeld indien van toepassing op de voorkant van de offerte, deze algemene verkoopvoorwaarden en de handelscode regelen de verkoopvoorwaarden van de diensten geleverd door het PANACHE-agentschap. Ook zullen deze algemene verkoopvoorwaarden prevaleren boven alle tegenstrijdige clausules en voorwaarden die kunnen voorkomen op de algemene aankoopvoorwaarden of enig ander document dat afkomstig is van de klant of derde partij. Elke tegenstrijdige voorwaarde die door de klant wordt gesteld, zal daarom, bij gebrek aan uitdrukkelijke aanvaarding, niet afdwingbaar zijn tegen PANACHE, ongeacht wanneer deze onder zijn aandacht kan zijn gebracht.

Artikel 1 - Mandaat

De Klant delegeert aan de Organisator, die de verantwoordelijkheid op zich neemt voor de organisatie van het evenement of de dienst, die in dit stadium overeenkomt met de criteria die zullen worden beschreven in de offerte of het organisatiecontract. Het mandaat wordt gegeven voor de duur van de studies en de volledige realisatie van het evenement. Hetzelfde geldt voor communicatie, globale, grafische, gespreks- of andere projecten. Er wordt geen PANACHE-service of -service verleend zonder een offerte en voorwaarden ondertekend door de klant.

Artikel 2 - Offerte

Elke tussenkomst van PANACHE is onderworpen aan een schatting, gedetailleerde en gepersonaliseerde offerte die wordt afgeleverd of verzonden (e-mail en / of eenvoudige brief) aan de klant. Deze schatting omvat de aanduiding en het soort diensten dat is bepaald op basis van het verzoek dat door de klant is geuit, evenals de voorwaarden en kosten die daarmee verband houden.

Artikel 3 - Verplichtingen van PANACHE

Gedurende de looptijd van het mandaat verbindt de Organisator zich ertoe om alle componenten zoals omschreven in het contract te onderzoeken en uit te voeren. De Organisator verbindt zich ertoe de door de Klant verstrekte informatie niet geheim te houden. Alle informatie die wordt verzameld als onderdeel van het opstellen van specificaties, kan worden meegedeeld aan PANACHE-zakenpartners, die aan dezelfde vertrouwelijkheidsregels gebonden zijn. Artikel 4 - Verplichtingen van de klant De Klant verbindt zich ertoe om voor de Organisator of zijn belanghebbenden geen verzwijging te verbergen die het project of de uitvoering ervan zou kunnen vertragen, belemmeren, frustreren, desorganiseren. De Klant spant zich in om de toegang tot de informatie die de Organisator nodig heeft te vergemakkelijken. De Klant verbindt zich ertoe de specifieke voorwaarden van (een) dergelijke (en) geselecteerde (s) te respecteren en te vervullen en in het bijzonder om een ​​eventuele obligatie of garantie af te wikkelen die nodig kan zijn voor de perfecte afwikkeling van het volledige verschuldigde bedrag. De Klant verbindt zich ertoe om niet direct voor, tijdens en na het evenement tussenbeide te komen met de leveranciers, onderaannemers, artiesten, medewerkers en medewerkers van de Organisatoren. In het algemeen zal de klant alles in het werk stellen om de organisatie van het evenement door PANACHE te vergemakkelijken. Artikel 5 - Financiële voorwaarden Het meedelen van prijzen, advertenties of andere is geen bindende prijsverbintenis. Deze zijn onderhevig aan variaties afhankelijk van de gewenste voordelen en diensten, technische voorwaarden, voorwaarden en locaties van prestaties. Offertes zijn gratis, behalve in het geval van monsters, worden ze verrekend met de eindfactuur. De voorschriften moeten aan PANACHE worden betaald. Bij ondertekening van het contract is een aanbetaling van de organisatiekosten van 30% vereist. Een maand voor het evenement is 50% van de vergoeding verschuldigd. Het saldo wordt betaald na ontvangst van de factuur.

Artikel 6 - Verantwoordelijkheden

De klant is verantwoordelijk voor alle directe of indirecte schade die hij of de deelnemers tijdens het evenement kunnen veroorzaken. De organisator wijst alle verantwoordelijkheid af voor schade van welke aard dan ook (diefstal, slecht weer, breuk, schade, enz.) Met betrekking tot goederen van welke aard dan ook (persoonlijke bezittingen, uitrusting, enz.) Die door de klant zijn meegebracht of aan de deelnemers toebehoren. , ongeacht waar de goederen zijn opgeslagen (parking, lounges ...). De organisator wordt ontheven van elke verplichting in het geval van overmacht of een toevallige gebeurtenis (staking, brand, slecht weer, waterschade). PANACHE kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor directe of indirecte schade in verband met de uitvoering van de dienst (en) die door de betrokken dienstverlener (s) wordt geleverd, namelijk ( zijn) als enige verantwoordelijk voor de klant. Evenzo in het geval van muzikale uitvoeringen, verbindt de klant zich ertoe de muzikale rechten op zich te nemen en contact op te nemen met de SABAM in zijn regio. De klant verklaart en garandeert dat hij volledige handelingsbevoegdheid heeft waardoor hij zich kan binden onder het contract en dat hij houder is van een geldige verzekering burgerlijke aansprakelijkheid. Daartoe stemt de klant ermee in af te zien en zijn verzekeraars en / of een deelnemer, indien van toepassing, af te zien van alle verhaal tegen de organisator in het geval van een van deze bovengenoemde evenementen.

Artikel 7 – Verzekering en annuleringen

Annulering door de klant: in geval van intrekking, weigering of annulering door de klant, zal PANACHE worden ontheven van elke verplichting jegens de klant en deze laatste kan niet beweren dat hij het evenement uitstelt tot een andere datum, noch terugbetaling van reeds door PANACHE betaalde en ingehouden bedragen als onherleidbare contractuele beëindigingsvergoeding. Voor communicatieprojecten valideren de overeenkomstvoucher en andere ondertekende documenten de bovengenoemde annuleringsvoorwaarden. Bij organisatorische projecten worden bij annulering na ondertekening van het contract de reeds betaalde aanbetalingen behouden.

Annulering door PANACHE: in geval van annulering door PANACHE van een of meer uit te voeren diensten voor haar Klant, biedt PANACHE een beroepsaansprakelijkheidsverzekering aan. In ieder geval kan het niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet nakomen van zijn verplichtingen in geval van overmacht zoals gedefinieerd in het Burgerlijk Wetboek en in het bijzonder in het geval van een volledige of gedeeltelijke staking, overstroming, brand, computerstoring, verkeersongevallen, menselijke ongevallen, slecht weer, opstanden, demonstraties, pandemie, ...

Artikel 8 - Vertrouwelijkheidsclausule

PANACHE verbindt zich ertoe de vertrouwelijkheid van deze investeringsmogelijkheid en van alle informatie in de verzonden documenten, evenals die welke u ons tijdens onze samenwerking mondeling kunt meedelen, geheim te houden. De informatie die u ons meedeelt, wordt uitsluitend gebruikt voor de doeleinden van het betreffende project. We verbinden ons ertoe de nodige maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat onze medewerkers, adviseurs en partners gedurende een periode van 12 maanden de hierin vermelde verplichtingen nakomen. Deze vertrouwelijkheidsovereenkomst is wederkerig. Als de klant het evenement zou uitvoeren of laten uitvoeren dat door PANACHE zou zijn bepaald, zou PANACHE 50% van alle geplande en geplagieerde projecten moeten betalen.

Artikel 9 - Beeldrechten

De Klant machtigt PANACHE en al zijn begunstigden uitdrukkelijk: om zijn beeld, geheel of gedeeltelijk, in onbeperkt aantal, gratis, wereldwijd, in alle formaten, kleuren en / of te repareren, te reproduceren, te verspreiden en te exploiteren. of in zwart-wit, op alle huidige of toekomstige bekende media, en met alle huidige of toekomstige middelen, met name op alle audiovisuele diensten en alle online diensten op alle netwerken.

Om zijn imago te verspreiden met het PANACHE-logo. Bijgevolg garandeert de Klant PANACHE tegen elk verhaal en / of elke actie die zou kunnen worden ondernomen door natuurlijke of rechtspersonen die van mening zijn dat ze het recht hebben om te beweren over het gebruik van hun imago dat hun verspreiding zou kunnen tegenwerken.

De klant erkent al dat hij op de hoogte is en accepteert dat de beslissing om zijn imago al dan niet te exploiteren aan het oordeel van PANACHE wordt overgelaten. PANACHE verbindt zich in dit verband niet tot het exploiteren van alle of een deel van de opgenomen beelden.

Deze machtiging wordt verleend voor een periode van tien (10) jaar vanaf de ondertekening van deze overeenkomst, hernieuwbaar met wederzijdse instemming van de partijen, schriftelijk geformaliseerd, en blijft geldig in geval van wijziging van hun huidige burgerlijke staat.

Artikel 10 - Klachten

Elk geschil of klacht kan alleen in behandeling worden genomen als het schriftelijk is ingediend en aan de Organisator is gericht, binnen maximaal acht (8) dagen na het einde van het evenement.

Artikel 11 - Geschillen

In geval van geschil wordt de bevoegdheid toegewezen aan de rechtbanken van de stad waar het hoofdkantoor van PANACHE is gevestigd. Het recht dat van toepassing is op contractuele relaties is uitsluitend Belgisch recht.

 

CONDITIONS GENERALES DE VENTE

 

Les présentes conditions générales de vente ont pour objet de définir les droits et obligations de PANACHE et de ses clients. Seules les conditions particulières énoncées s'il y a lieu au recto du devis, les présentes conditions générales de vente et le code de commerce réglementent les conditions de vente des prestations fournies par l'agence PANACHE. Aussi, les présentes conditions générales de vente prévaudront sur toutes clauses et conditions contraires pouvant figurer sur les conditions générales d'achat ou tout autre document émanant du client ou du tiers. Toute condition contraire posée par le client sera donc, à défaut d'acceptation expresse, inopposables à PANACHE quel que soit le moment où elle aura pu être portée à sa connaissance.

Article 1 - Mandat

Le Client délègue à l’Organisateur, qui accepte la responsabilité de l’organisation de l’événement, ou service, correspondant, au stade du présent, aux critères qui seront décrits dans le devis ou le contrat d’organisation. Le mandat est donné pour la durée d’études et de réalisation complète de l’événement. Il en est de même pour les projets de communication, globale, graphique, conversationnel ou autre. Aucun service, aucune prestation de PANACHE ne sera réalisé sans devis et conditions signés de la part du client.

Article 2 – Devis

 

Toute intervention de PANACHE fait l’objet d’un devis estimatif, détaillé et personnalisé remis ou envoyé (e-mail, et/ou lettre simple) au Client. Ce devis comporte la désignation et le type de prestations déterminé à partir de la demande exprimée par le Client ainsi que les modalités et coûts y afférents.

Article 3 – Obligations de PANACHE

 

Pendant la durée du mandat, l’Organisateur s’engage à rechercher et mettre en œuvre tous les composants tels que définis dans le contrat. L’Organisateur s’engage à ne pas divulguer les informations fournies par le Client qui seront tenues confidentielles.
Toute information recueillie dans le cadre de l’établissement du cahier des charges pourra être communiquée aux partenaires commerciaux de PANACHE qui seront tenus aux mêmes règles de confidentialité.

Article 4 - Obligations du client

 

Le Client s’engage à ne pas dissimuler à l’Organisateur ou ses intervenants, dissimulation qui serait de nature à retarder, entraver, contrarier, désorganiser le projet ou sa réalisation. Le Client fera en sorte de faciliter l’accès aux informations dont l’Organisateur aurait besoin.
Le Client s’oblige à respecter et à accomplir les conditions particulières de tel(s) ou tel(s) intervenant(s) sélectionné(s) et en particulier à régler tout cautionnement ou garantie qui s’avérerait nécessaire avant le parfait règlement de l’intégralité des sommes dues. Le Client s’engage à ne pas intervenir directement, avant, pendant et après l’événement, auprès des fournisseurs, sous-traitants, artistes, personnels et collaborateurs de l’Organisateur. De manière générale le client mettra tout en œuvre pour faciliter l’organisation de l’événement par PANACHE.

Article 5 - Conditions financières

Les communications de tarifs, publicités ou autres, ne sont pas un engagement de prix fermes. Ceux-ci étant susceptibles de variations suivant les prestations et services désirés, des conditions techniques, les conditions et les lieux de réalisations. Les devis sont gratuits, sauf cas échant, ils seront déduis de la facture définitive. Les règlements sont à libeller à l’ordre de PANACHE. Dès la signature du contrat, un acompte pour le fee d’organisation sera demandé de 30%. Un mois avant l’événement 50% du fee sera due. Le solde est à régler à réception de facture.

Article 6 – Responsabilités

 

Le client est responsable de tout dommage direct ou indirect, que lui-même ou les participants pourraient causer au cours de la manifestation. L’organisateur décline toute responsabilité pour les dommages de quelque nature que ce soit (vols, intempéries, casses, dégradations...) affectant les biens de toute nature (effets personnels, matériels...) apportés par le client ou appartenant aux participants, quel que soit l’endroit où les biens sont entreposés (parking, salons...). L’organisateur sera dégagé de toute obligation au cas où un évènement de force majeure ou fortuit surviendrait (grève, incendie, intempéries, dégâts des eaux).
En aucun cas PANACHE ne peut être tenue pour responsable des préjudices directs ou indirects liés à l'exécution de la (des) prestation (s) fournie (s) par le(s) prestataire(s) concerné(s), lequel est (sont) seul(s) responsable(s) vis à vis du Client.
De même en cas de prestations musicales, le client s’engage à prendre à sa charge les droits musicaux et à contacter la SABAM de sa région.
Le client déclare et garantit avoir la pleine capacité juridique lui permettant de s’engager au titre du contrat et qu’il est titulaire d’une assurance de responsabilité civile en cours de validité. A cet effet le client s’engage à renoncer et à faire renoncer ses assureurs et/ou tout participant le cas échéant, à tout recours à l’encontre de l’organisateur en cas de survenance de quelconque de ces évènements précités.

Article 7 - Assurances et annulations

 

Annulation du fait du Client : en cas de désistement, refus, ou annulation de la part du client, PANACHE sera libérée de toute obligation envers le Client et celui-ci ne pourra prétendre ni au report de l’évènement à une autre date, ni au remboursement des sommes déjà versées et conservées par PANACHE à titre d’indemnité de résiliation contractuelle irréductible.
Pour les projets de communication, le bon pour accord, et autres documents signés, valident les conditions d’annulation citées ci-dessus.
Pour les projets d’organisation, en cas d’annulation après la signature du contrat,  les acomptes déjà versés seront retenus.

Annulation du fait de PANACHE : en cas d’annulation par PANACHE d’une ou de plusieurs prestations devant être effectuée(s) à son Client, PANACHE présente une assurance responsabilité civile professionnelle. En tout état de cause, elle ne saurait être tenue responsable de l’inexécution de ses obligations en cas de forces majeures définies par le code civil et notamment en cas de grève totale ou partielle, inondation, incendie, panne informatique, accidents de circulation, accidents humains, intempéries, révoltes, manifestations, pandémie, …

Article 8 - Clause de confidentialité

 

PANACHE s’engage à conserver le caractère confidentiel de cette opportunité d’investissement et de toutes les informations contenues dans les documents transmis ainsi que celles que vous pourriez nous communiquer oralement pendant notre collaboration.
Les informations que vous nous communiquez sont utilisées aux seules fins du projet concerné.
 Nous nous engageons à prendre les mesures nécessaires pour faire respecter les engagements visés par la présente, par nos employés, conseils, et partenaires et ceci pour une durée de 12 mois. Cet Accord de confidentialité est réciproque.
 Si le Client venait à réaliser ou faire réaliser l’événement qui aurait été défini par PANACHE, une somme égale à 50% de tous les projets devisés et plagiés serait due à PANACHE.

Article 9 - Droits à l'image

 

Le Client autorise expressément PANACHE, et tous ses ayants-droit :
à fixer, reproduire, diffuser et exploiter son image, en tout ou partie, en nombre illimité, à titre gracieux, dans le monde entier, en tous formats, en couleurs et/ou en noir et blanc, sur tous supports connus actuels ou à venir, et par tous moyens actuels ou à venir, notamment sur tous services audiovisuels et tous services en ligne sur tous réseaux.

A diffuser son image avec le logo de PANACHE.
En conséquence, le Client garantit PANACHE contre tout recours et/ou action que pourrait former les personnes physiques ou morales qui estimeraient avoir des droits quelconques à faire valoir sur l’utilisation de son image qui serait susceptible de s’opposer à leur diffusion.

Le Client reconnaît d’ores et déjà être informé et accepter que la décision d’exploiter ou non son image sera laissée à la discrétion de PANACHE. PANACHE ne prend à son égard et à ce titre aucun engagement d’exploitation en tout ou partie des images enregistrées.

Cette autorisation est accordée pour une durée de dix (10) ans à compter de la signature des présentes, renouvelable par accord mutuel des parties, formalisée par écrit, et restera valable en cas de changement de son état civil actuel.

Article 10 – Réclamations

 

Toute contestation ou réclamation ne pourra être prise en considération que si elle est formulée par écrit et adressée à l’Organisateur, dans un délai de huit (8) jours maximum après la fin de la manifestation.

Article 11 – Litige

 

En cas de litige, l’attribution de compétence est faite auprès des tribunaux dans la ville où se situe le siège social de PANACHE. La loi applicable aux relations contractuelles est la loi Belge exclusivement.